Tereyağını küçük bir sos kabında eritip kısık ateşte 5-6 dakika ısıt. Köpürmeye başlayınca ve fındık kokusu gelince kahverengileşmiş demektir, ocaktan al. Ilımaya bırak. Bu adım kurabiyenin özel aromasını oluşturuyor, atlamayın.
Ilıyan kahverengi tereyağını esmer ve beyaz şekerle iyice çırp. Yumurta ve vanilyayı ekleyip 1-2 dakika daha çırp.
Un, kakao, tuz ve karbonatı ekleyip ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar karıştır.
Çikolataların bir kısmını üzeri için ayır, kalanını hamura ekle. Hamuru streç filme sarıp 1-2 saat buzdolabında beklet.
Dolaptaki hamuru çıkar, dondurma kaşığıyla eşit toplar yap. Aralarında boşluk bırakarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye diz. Üzerine ayırdığın çikolata parçalarını bastır.
180 derecede önceden ısıtılmış fırında 12-13 dakika pişir. Fırından çıkınca ortası hâlâ yumuşak görünecek, bu normal. En az 10 dakika dinlendirmeden ellemeyin, aksi hâlde parçalanır.